Vrei sa contribui la dezvoltarea proiectului? Fa o donatie! Reţeaua noastră:  Romania flag România | Moldova flag Moldova | Blog Lucruri Gratis
Până acum s-au oferit 55907 produse.  Adăugaţi o ofertă
   
ÎNTREBARI FRECVENTE

1. Am observat ca in dreapta siglei este trecuta mentiunea "Beta". Ce inseamna?

Beta inseamna ca Site-ul nu se afla inca in varianta finala, inca se mai fac testari si se adauga functii noi in fiecare zi.

2. La ce ma ajuta Reputatia?

Reputatia este calculata in functie de numarul de produse oferite, numarul de produse primite si calificativele obtinute de la partenerii de tranzactie. Un utilizator cu o reputatie mai mare inseamna ca a oferit mai multe produse, si a primit calificative foarte bune in urma acestor tranzactii, in timp ce o reputatie mica poate insemna ori ca utilizatorul respectiv a oferit foarte putine produse comparativ cu cate a primit, si/sau a primit calificative slabe in urma tranzactiilor, ceea ce inseamna ca nu este un partener prea serios. In momentul in care  ofertantul decide pe cine va desemna castigatorul produsului sau, Reputatia utilizatorilor inscrisi il ajuta sa isi faca o imagine despre seriozitatea si generozitatea acestora.

3. Cum pot sa imi cresc reputatia?

In linii mari, cu cat ai oferit si ai primit mai multe articole pe LucruriGratis, cu atat ai o reputatie mai mare. Reputatia creste cu cate 1 punct pentru fiecare articol oferit, si cu cate 0,25 puncte pentru fiecare articol primit. Deasemenea, aprecierile pe care ti le dau partenerii de tranzactii in cadrul feedback-ului iti afecteaza reputatia cu un punctaj intre -0,2 si +0,2 puncte. Pentru a avea o Reputatie mare, evita sa primesti penalizari: daca ai inscris o oferta gratuita, nu ai livrat produsul si cel pe care l-ai desemnat castigator solicita penalizare pentru tine, reputatia ta va scadea cu 2 puncte, iar daca ai fost desemnat castigator pentru o oferta gratuita si nu ai ridicat articolul, ofertantul poate solicita o penalizare de 4 puncte pentru tine.
Deci, cum poti sa iti maresti reputatia?
a) verifica daca nu ai feedback de acordat de la tranzactii din urma; pana nu dai feedback, nu primesti bonusurile la reputatie.
b) ofera cat mai multe articole (ofertele aduc bonusul cel mai mare la reputatie, de 1 punct)
c) inscrie-te sa primesti articole (fiecare articol primit iti ofera un bonus de 0,25 puncte)

4. Cum pot sa promovez site-ul sau produsul pe care l-am oferit?


In afara de mijloacele traditionale (din vorba in vorba, prin mail, prin mesaje chat, etc.) am implementat un instrument prin care produsele se pot promova prin intermediul Social Networks. Asadar, daca folositi Twitter, Facebook, etc, puteti sa promovati produsele care va plac prin intermediul acestora, folosind butonul SHARE. Puteti sa recomandati prietenilor si pagina LucruriGratis pe Facebook sau pagina LucruriGratis pe Twitter. Deasemenea, la aceasta adresa am pus la dispozitia doritorilor o pagina cu mai multe bannere pentru promovarea proiectului LucruriGratis, pe care le puteti insera in site-ul sau blogul dumneavoastra.

5. Ce se intampla daca am oferit un produs, si pana la incheierea perioadei de inscrieri nu s-a abonat nici o persoana?

In cazul in care nici o persoana nu se inscrie pentru a primit un produs, la sfarsitul perioadei de abonari proprietarul are doua optiuni pe pagina produsului: "Extindere perioada inscrieri" si "Retrage produsul".

6. Ce sa fac pentru a-mi creste sansele de a primi un produs la care m-am inscris?

Sunt cateva lucruri la care se va uita un ofertant, inainte sa decida cui ii va darui produsul sau:
- cate produse ai OFERIT/PRIMIT pe site - proprietarul mai degraba o sa ofere produsul unei persoane care a oferit multe produse, ca rasplata pentru gestul sau frumos, sau unei persoane care la randul ei are de oferit ceva ce acesta si-ar dori: deci, cu cat oferi mai multe produse, cu atat iti cresc sansele de a primi ceva
- REPUTATIA - aceasta este un indicator direct al calitatii persoanei inscrise la produs, din punctul de vedere al activitatii pe site; un utilizator cu reputatie mare, este o persoana darnica (a oferit mult mai mult decat a primit), serioasa (a primit aprecieri pozitive de la partenerii de tranzactii) si nu a primit penalizari pentru incalcari ale regulamentului site-ului
- PROFILUL - cu cat isi face o imagine mai clara despre oamenii care doresc produsul sau, cu atat proprietarul va fi mai inclinat sa le daruiasca ceva. Un profil impersonal (fara avatar, cu detalii necompletate) nu va starni nici o emotie in sufletul ofertantului, si va avea mai putine sanse de a convinge
- MESAJUL DE MOTIVARE, pe care cei care se inscriu la produs il transmit proprietarului. Acest mesaj, dezvaluindu-se proprietarului exact in momentul in care decide castigatorul, cantareste foarte mult in decizia de desemnare a celui care va primi produsul. Lipsa mesajului, un mesaj sec, sau unul exagerat, nesincer, va vor scadea sansele de a fi ales ca si castigator.

7. Vreau sa retrag o oferta. Voi fi penalizat?

In momentul in care se apasa butonul Retrage oferta, apare o fereastra e confirmare cu acest avertisment: “Pentru a evita abuzurile legate de folosirea acestei functii, si a descuraja cazurile in care oamenii isi asuma o oferta si apoi se razgandesc, in momentul retragerii produsului se aplica o penalizare la reputatie. Daca aveti un motiv solid pentru aceasta retragere, care credeti ca ar face justificata lipsa penalizarii, va rugam sa ni-l prezentati folosind formularul de contact. ”
Care sunt penalizarile care se aplica la reputatie?
- 2 puncte daca oferta are doritori inscrisi si este la prima alegere a castigatorilor
- 1 punct daca sunt doritori si oferta a fost deja extinsa o data
- 0 puncte daca oferta a fost extinsa de 2 sau mai multe ori
- 0 puncte daca nu exista doritori inscrisi

8. Am finalizat o tranzactie, dar nu imi apare butonul de acordare feedback. Ce se intampla?

Feedback-ul se poate oferi numai la 7 zile de la data alegerii castigatorului. Daca butonul de acordare feedback nu s-a activat, inseamna ca acest termen de 7 zile nu s-a depasit inca. Cu aceasta limitare se evita acordarea de feedback-ului inainte ca tranzactiile sa fie finalizate, situatie intalnita la membrii mai noi, care nu s-au obisnuit inca cu sistemul.

9. Cum se acorda feedback pentru tranzactii?

Daca aveti nelamuriri in legatura cu acordarea Feedback-ului puteti sa cititi acest tutorial care va explica pas cu pas procesul.

10. Cum pot sa editez o oferta pe care am inscris-o?

Daca este vorba despre modificari care nu schimba drastic oferta (corectare erori, adaugare de detalii importante, stergere de poze gresite etc) apasa pe butonul "Solicita moderare" din pagina ofertei si completeaza in formular modificarile dorite. Editarile care schimba mult detaliile unei oferte pot fi acceptate doar pentru ofertele care nu au doritori inscrisi.

11. Cum pot sa imi dezactivez contul de pe LucruriGratis.ro?
In pagina de profil, apasa pe butonul "Solicita moderare" de sub avatar.

12. Cum se foloseste creditul? (momentan aceste functii nu sunt active)

a) Cumpararea creditului
Creditul pe care il veti cumpara prin SMS va putea fi folosit exclusiv pentru a cumpara si activa optiunile si serviciile cu plata de pe site-ul LucruriGratis.ro. Din pagina de adaugare credit, veti selecta valoarea pe care doriti sa o adaugati contului dumneavoastra si dupa ce veti apasa pe butonul SELECTEAZA, veti fi directionati catre pagina securizata de plati online prin SMS a partenerului nostru, MobilPay. Acolo veti confirma numarul dumneavoastra de telefon, trimitand un SMS cu codul furnizat la un numar scurt indicat. Odata finalizata confirmarea, contul dumneavoastra LucruriGratis se va alimenta cu suma selectata in euro, suma care va aparea pe urmatoarea factura a telefonului dumneavoastra (+TVA).
b) Cheltuirea creditului
In pagina Cumpara facilitati veti avea o lista cu optiunile dumneavoastra. Dupa ce selectati si confirmati pachetul de optiuni dorit, vi se va scadea din cont pretul pachetului, iar optiunile se vor activa incepand cu momentul respectiv.
c) Informatii despre credit
In pagina Istoric Credit puteti accesa un jurnal cu toate operatiunile de adaugare si cheltuire a creditului.

Cititi mai multe informatii despre credit si facilitatile platite in acest articol de pe blog.